پخش زنده بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی کشور در مجموعه موج های آبی مشهد + فیلم یازدهمین تقابل نکونام با تراکتوری‌ها| درانتظار پنجاه و پنجمین بازی اولین تقابل اوسمار با مورایس| آمار‌ها به نفع مرد پرتغالی دفاع اوسمار از تعویض‌هایش مقابل آلومینیوم اراک یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند حضور بیرو مقابل سپاهان قطعی شد نکونام باز هم علیه خطیر سپاهان آخرین شانس اوسمار برای سرمربی‌گری پرسپولیس؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بارسلونا و والنسیا| حضور در اروپا قطعی شد تعویض کاپیتان های پرسپولیس مقابل سپاهان خروج بردیا سعادت از لیست تیم ملی والیبال اوسمار روی بیرانوند ریسک می‌کند؟
سرخط خبرها

مسئله بغرنج مهدوی‌کیا و تیم ملی امید!

  • کد خبر: ۹۸۷۵۸
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
مسئله بغرنج مهدوی‌کیا و تیم ملی امید!
تیم‌ملی فوتبال امید در بلاتکلیفی ماجرای سرمربی‌اش درحال ازدست‌دادن زمان است.

حمیدرضا معصومیان | شهرآرانیوز؛ پس از نتایج درخشانی که تیم‌ملی امید در مقدماتی جام‌ملت‌های آسیا گرفت، خیلی‌ها به آینده این تیم امیدوار شدند، اما با مسئله‌ای که برای مهدوی‌کیا پیش آمده، همه‌چیز در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. حضور سرمربی تیم‌ملی امید در بازی‌ای دوستانه در قطر مقدمات حاشیه‌هایی شده که این روز‌ها از شدت‌وحدت آن کاسته شده است، اما کاملا تیم‌ملی را تحت‌تأثیر خودش قرار داده است. بعد از این ماجرا، مهدوی‌کیا سکوت کرده و این سکوت هفته‌هاست که ادامه دارد.

در این اوضاع، زمزمه‌های کنارگذاشتن مهدوی‌کیا از هدایت تیم‌ملی امید به گوش رسیده، اما در عمل اتفاقی نیفتاده و همین مسئله موجب بلاتکلیفی تیم‌ملی امید شده است. تیمی که باید به‌قاعده درحال آماده‌شدن برای حضور در مسابقات جام‌ملت‌های آسیا باشد، این روز‌ها هیچ تمرینی ندارد و از روز‌های فیفادی که زمان قانونی برای جمع‌شدن تیم‌های ملی کشورهاست، یکی گذشته است و دیگری به‌زودی از راه می‌رسد.

مهدوی‌کیا و تیم‌ملی امید در برزخ

فدراسیون در ماجرای مهدوی‌کیا سکوت کرده است و این شاید برای بیخ‌پیدانکردن ماجرا تدبیر درستی باشد، اما به‌درازاکشیدن آن اندک‌اندک دردسرساز شده است. خیلی واضح است که در فدراسیون اتفاقاتی درحال افتادن است و پشت پرده ضخیم سئول‌نشینان جنگی بین مخالفان و موافقان مهدوی‌کیا درگرفته است. جدالی که شاید پای افراد غیرفوتبالی را هم به وسط ماجرا بکشد، اما هرچه هست، طولانی‌شدن آن به‌سود تیم‌ملی امیدمان نیست.

این تیم باید به‌زودی در مسابقات جام‌ملت‌های آسیا که امسال از کیفیت خوبی برخوردار است و همه تیم‌های بزرگ اعلام حضور کرده‌اند، شرکت کند و بعد خودش را برای مقدماتی المپیک آماده کند. دو هدف بزرگ که شرط اول آن آرامش و ثبات است که اکنون تیم کمتر از ۲۳ سال ایران هیچ‌کدام از آن‌ها را ندارد.

واقعیت این است که مهدوی‌کیا با علاقه و انگیزه کارش را در تیم‌ملی امید آغاز کرد و با وجود اینکه دیر سکان این تیم را در دست گرفت، در مسابقات مقدماتی جام‌ملت‌ها خوش درخشید. حضور او می‌تواند نویدبخش اتفاقات خوبی برای تیم امیدمان باشد و امید را در دل خیلی‌ها برای راهیابی آن به المپیک زنده کند، اما اگر قرار بر نماندن مهدوی‌کیا باشد، باید این اتفاق هرچه زودتر بیفتد و جایگزین او معرفی شود، زیرا از مهدوی‌کیا ارزشمندتر برای تیم‌ملی، زمان است که دارد به‌سرعت از دست می‌رود.

احتمال حضور ایران در گروه سخت

جام‌ملت‌های آسیا در رده کمتر از ۲۳ سال درحالی برگزار خواهد شد که ایران در سید دو این رقابت‌ها قرار گرفته است و احتمال دارد که در گروه بسیار سختی قرار بگیرد، زیرا در سید یک و سه این رقابت‌ها تیم‌های قدرتمندی از آسیا حضور دارند و هرگونه غفلت در آماده‌سازی ممکن است پرونده ایران را در همان دور اول مسابقات ببندد. ایران باید از بین تیم‌های سید اول با یک حریف (ازبکستان، کره‌جنوبی، عربستان و استرالیا) هم‌گروه شود که حتی تقابل با ازبکستان هم باتوجه‌به میزبانی این تیم، دشواری خاص خودش را خواهد داشت. سید سوم (عراق، قطر، ویتنام و ژاپن) نیز یک حریف برای ایران دربرخواهد داشت تا به‌این‌ترتیب، با هر حالت در قرعه‌کشی، ایران برای صعود به دور حذفی با عملیاتی بسیار سخت روبه‌رو باشد که همین موضوع نیاز به تدارک جدی را بیش از پیش پررنگ می‌کند.

مسابقات پیش‌رو، مقدماتی المپیک نیست، اما تقریبا همه تیم‌های مدعی بیان کرده‌اند که این تورنمنت را به‌عنوان گامی مهم در تدارک برای مسابقات اصلی که سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد، می‌بینند و بی‌تردید ازدست‌دادن این فرصت برای تیم ایران نیز می‌تواند طلسم ۴۸ ساله صعود به المپیک را ادامه دهد.

بلاتکلیفی سرنوشت محتوم تیم امید

روزگار کنونی تیم‌ملی امید اتفاق جدیدی نیست. این تیم در همه دوره‌های حیاتش گرفتار برزخ بلاتکلیفی بوده و البته هربار هم چوب آن را خورده است. درحالی‌که در همه دنیا مربیان تیم‌های پایه ملی در آرامش و ثبات کار می‌کنند، در کشور ما تیم‌ملی امید همیشه در آستانه مسابقات مقدماتی المپیک تشکیل شده و هیچ‌گاه ساختار منسجمی نداشته است که اگر داشت، دوری ما از فوتبال المپیک به حدود نیم‌قرن نمی‌رسید.

تیم امید در دوره گذشته نیز به این مسئله مبتلا بود و پس از سرگردانی میان گزینه‌هایی مثل کرانچار و فرهاد مجیدی درنهایت با زوج حمید استیلی و امیرحسین پیروانی وارد رقابت‌های انتخابی المپیک شد که با وجود شایستگی، از دور این رقابت‌ها کنار رفت. تیم ایران در دوره‌های مختلف و در دوران آماده‌سازی با کرانچار و مجیدی کار کرد و درنهایت در بازی‌های پایانی با هدایت حمید استیلی به میدان رفت؛ درحالی‌که چندماه پیش از تصدی استیلی، یحیی گل‌محمدی موافقتش را برای حضور در این پست اعلام کرده بود.

از نظر فدراسیون‌نشینان مشکلی نیست

در وضعی که تیم‌ملی امید در برزخ بلاتکلیفی قرار دارد، مسئولان بلندپایه فدراسیون فوتبال می‌گویند مشکلی وجود ندارد و مهدوی‌کیا سر جای خودش است. میرشاد ماجدی، رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال، یکی از این افراد است که به‌گفته فدراسیون فوتبال در تلاش برای عقد قرارداد با مهدی مهدوی‌کیاست و مشکلی وجود ندارد. او درباره ادامه همکاری فدراسیون فوتبال با مهدوی‌کیا هم گفته است: دبیرکل فدراسیون فوتبال شخصا پیگیر قرارداد با مهدی مهدوی‌کیا و دستیارانش است و در صورت این اتفاق، اردوی بعدی تیم امید در روز‌های فیفا برگزار خواهد شد.

حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال، که ماجدی می‌گوید پیگیر کار‌های مهدوی‌کیاست هم در تازه‌ترین اظهارنظرش گفته است: تیم امید وضعیتش خیلی خوب است و هیچ مشکلی ندارد و به‌زودی در اولین فیفادی با آقای مهدوی‌کیا تمریناتش شروع می‌شود. تیم امید با همه توان در مسابقات آینده شرکت خواهد کرد و برنامه‌ریزی‌هایش انجام شده است. من خودم با مهدوی‌کیا در تماسم و بحث استعفا مطرح نیست. ایشان با ایمیلی که به فیفا زدند، از مدیریت فنی استعفا کردند، نه سرمربیگری تیم‌ملی امید که آن‌هم به‌دلیل درگیری شخصی‌شان بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->